روش هایی با هدف برای بالا بردن انگیزه ی یادگیری در فراگیران

 

روش هایی با هدف برای بالا بردن انگیزه ی یادگیری در فراگیران(قسمت1)

-         طنابی را به یک تخته کوچک وصل کرده و یک تخته ی نمایشی بسازید . تصاویر یا مفاهیم مربوط به یک درس را به تخته بچسبانید و در کلاس قدم بزنید و با این وسیله پیام های خود را انتقال بدهید 

 با این فعالیت فراگیران به یادگیری مطالب علاقه مند می شوند.می توان به جای تخته از مقوای ضخیم نیز استفاده کرد.

-         پیام کلاس ما اینه :

پیام های درسی را روی مقواهای مختلف ورنگی نوشته و به صو رت ابر یا شکل های مختلف ببرید و هر کدام را به یک تکه چوب وصل کنید و هر کدام را به یک دانش آموز بدهید و از آ نها بخواهید چوب های خود را بالا برده و پیام را بخوانند ویادر کلاس راه بروند تا دانش آموزان پیام ها را ببینند.

-         نصفه دیگه کو ؟

پیام ها ی تصاویر مربوط به درس را روی کارت های رنگی نوشته و آن ها را به دو نیم تقسیم کنید . کارت ها را بین بچه ها پخش کنید تا هر کس نصف گم شده اش را پیدا کند .سپس هر پیام توسط دو نفر مربوطه خوانده شود .

-         چرا همه جا را طناب کشیدی؟

 یک طناب از یک گوشه ی تابلو به گوشه ی دیگر وصل کرده و تصاویر یا پیام های درس را روی مقوا و یا ... نوشته و با گیره لباس به طناب وصل کنید .

 

روش هایی با هدف بالا بردن انگیزه ی یادگیری در فراگیران(قسمت 2)

-         بیایید توپ بازی کنیم :

پیام های درس رابه یک توپ پلا ستیکی بچسبانید.توپ رابه دانش آ موزان پاس دهید وازآن ها بخواهیدکه پیام  درس را بخوانندوسپس توپ را به شما برگردانند. با پاس دادن توپ وپیام ها واطلا عات را  یکی پس از دیگری انتقال دهید تا درس به پایان برسد. برای جلوگیری از اتلاف وقت یک  پاکت نامه به توپ بچسبانید وهر بار پیام ها را داخل پاکت بگذارید.

-         اشاره کنید.

جهت تاکید بر مطالب درسی یا مشخص کردن مفاهیم می توانیداز یک اشاره کننده استفاده کنید.  این می تواند ازیک  قطعه چوب و عصا و آنتن رادیو یا .... باشد. با این کار توجه فرا گیران بیشتر به شما جلب خواهد شد. می توانید روی آن را با نوار های رنگی یا ....تز ئین کنید.

-         مچاله کنید.

پیام های درسی را مچاله کرده ومانند توپ به طرف دانش آموزان پرتاب کنید وبا این کار پیام های درس را به بچه ها انتقال دهید.

-         پیام ها پشت صندلی:

 یک ردیف صندلی در جلو تابلو چیده و پیام ها یا سوالات ویا تصاویر مورد نظر را پشت صندلی چسبانده وپس از نام بردن موضوع یا تدریس ،دانش آموز پیام را به فرا گیران نشان دهد.                                                                 

-         هنر نوشتن :

از روش های متفاوتی برای  نوشتن استفاده کنید. خط شما تاثیر مهمی در انگیزش دانش آموزان داردو شما را در رساندن پیام کمک می کند .

-         موارد زیر می تواند در نوشتن بر انگیزاننده باشد :

حروف را در شکل ها و اندازه های متفاوت بنویسید.

از خطوط منحنی ،زاویه دار و شیب دار برای نوشتن استفاده کنید.

از گچ یا ماژیک های رنگی استفاده کنید.

از حروف بالونی یا تو خالی استفاده کنید.

-          هنگام ورود دانش‌آموزان به کلاس درس، از آن‌ها استقبال کنید.محل خاصی را در کلاس درس مشخص کنید تا دانش‌آموزان هنگام ورود ، تکالیفشان را آن‌جا قرار دهند.تعدادی قانون فراگیر برای تسهیل کنترل رفتار دانش‌آموزان در کلاس درس وضع کنید.از درک و فهم قوانین توسط دانش‌آموزان اطمینان یابید.انتظار خود را از رفتارهایی که با مجموعه‌ای از پیامدهای منصفانه و قابل اجرا پشتیبانی می‌شوند، افزایش دهید.تا حد ممکن از کمک دانش‌آموزان در تدوین و تعیین حدود قوانین بهره‌مند شوید.اطمینان یابید که والدین، قوانین شما را درک کرده‌اند و پیامدهای آن را می دانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.